Pregledni rad
Teorijski prikaz dječje govorne apraksije i ostalih jezično – govornih poremećaja na temelju diferencijalno – dijagnostičkih parametara
Draženka Blaži
; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ivana Opačak
; Logopedski kabinet «Blaži»
Sažetak
Cilj ovog rada je na temelju većeg broja istraživanja specifičnih obilježja prikazati neurološki dječji govorni poremećaj poznat pod nazivom dječja govorna apraksija (DGA). Različiti autori slažu se da je DGA poremećaj u kojem su oštećene preciznost i konzistentnost govornih pokreta bez neuromišićnih oštećenja (abnormalan refl eks, abnormalan tonus i sl.). Može nastati kao rezultat vidljivog neurološkog oštećenja, kao posljedica neurofunkcionalnog poremećaja poznatog ili nepoznatog uzroka, ili može biti idiopatski neurogenski govorni poremećaj. Autori navode da je osnovni problem u planiranju i/ili programiranju prostornovremenskih parametara pokreta koji rezultiraju pogreškama u izgovoru i prozodiji, a jedan od temeljnih problema vezanih uz ovaj poremećaj u istraživačkom i kliničkom radu je pravovremeno razlikovati navedeni poremećaj od ostalih jezično - govornih poremećaja. Jezično - govorni poremećaji koji će se uz ciljani poremećaj u ovom radu spominjati su artikulacijski poremećaji, fonološki poremećaji, posebne jezične teškoće, dizartrija te oralna apraksija.
Ključne riječi
dječja govorna apraksija; motorički govorni poremećaji; jezično – govorni poremećaji
Hrčak ID:
63442
URI
Datum izdavanja:
23.1.2011.
Posjeta: 12.122 *