Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Bolonjski proces i visoko školstvo medijskim očima

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277
Lana Ciboci


Puni tekst: hrvatski pdf 423 Kb

str. 343-368

preuzimanja: 1.454

citiraj


Sažetak

Mediji nas svakodnevno obasipaju temama o nasilju, kriminalu, korupciji, brojnim skandalima te sve više zapostavljaju jednu od svojih temeljnih dužnosti, a to je obrazovati ljude o ozbiljnim temama poput onih o znanosti, obrazovanju i kulturi. Takve su teme u medijima nedovoljno zastupljene i loše prezentirane. Brojni su se istraživači bavili analizom takvog stanja te zaključili da je glavni razlog tome loša komunikacija između znanstvenika i novinara te nedostatak edukacije znanstvenika u komunikacijskim vještinama koje su zanemarene u većini visokoškolskih ustanova.
Bolonjski proces pobudio je veliku pozornost javnosti, ali i medija. Metodom analize sadržaja najčitanijih dnevnih novina Večernjeg lista i Jutarnjeg lista ovim je radom istraženo koliko su pažnje posvećivali i na koji su način mediji izvještavali o toj, za hrvatsko visoko obrazovanje, velikoj promjeni. Rezultati su pokazali da hrvatski mediji ne pišu dovoljno o visokom obrazovanju te da, kad i o njemu pišu, donose samo osnovne informacije bez analiziranja uzroka, posljedica i šireg konteksta takvog stanja.

Ključne riječi

mediji, znanost, visoko obrazovanje, bolonjski proces, Večernji list, Jutarnji list

Hrčak ID:

63607

URI

https://hrcak.srce.hr/63607

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.676 *