Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ŠKOLA NA PRIJELAZU IZ INDUSTRIJSKOG U POSTINDUSTRIJSKO DRUŠTVO

Branko Bognar


Puni tekst: hrvatski pdf 110 Kb

str. 9-24

preuzimanja: 1.890

citiraj


Sažetak

U razvijenim zemljama krajem XX. stoljeæa dogodile su se važne društvene promjene koje su se očitovale u mnogim segmentima suvremenog društva. Posebno su važne promjene u školstvu. Škole u postindustrijskom društvu transformiraju se od institucija za elementarno opismenjivanje koje razvijaju poslušnost i nekreativnost u institucije u kojima se uvažavaju potrebe i cjelovitost individualnih mogućnosti njenih korisnika.
Da bi se to moglo ostvariti umjesto predavačkog pristupa prihvaća
se narativni pristup u kojem sudionici odgojnog procesa u lokalnom kontekstu stvaraju svoju (pri)povijest – kulturu, uvažavajući pri tome i sve ostale pripovijesti koje svojom raznolikošću doprinose obogaćivanju ljudske prirode – kulture.
U suvremenom postindustrijskom društvu profesionalna uloga učitelja
ne može se svesti na ulogu službenika čija je osnovna zadaća ostvarivanje tuđih ideja i naputaka, već se od učitelja očekuje da bude kreativan, refleksivan, kritički orijentiran profesionalac, učitelj akcijski istraživač, a od škole da bude u isto vrijeme mjesto učenja kako djece tako i odraslih. Za novu profesionalnu ulogu učitelja bitno je razumjeti svoje sugovornike (učenike) i postići s njima dogovor oko zajedničkih ciljeva. Dakle, uspješnost odgojnog djelovanja ovisi o uspješnosti komunikacije.

Ključne riječi

Komunikacija; škola; postindustrijsko društvo; učenik; učitelj

Hrčak ID:

6268

URI

https://hrcak.srce.hr/6268

Datum izdavanja:

16.1.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.010 *