Izlaganje sa skupa
Varaždinske barokne večeri i glazbeni program Televizije Zagreb u razdoblju od 1975. do 1995. godine
Seadeta Midžić
; Koncertni ured Varaždin, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Osim snage samog događaja i doživljaja glazbe, koji svoje opravdanje nalaze u ljepoti, njenom usmjerenom osvjetljavanju izabrane stilske i povijesne baze (baroka u Varaždinu), te spontano istraživačkom odnosu prema njegovoj povijesnoj sjeni, čin bilježenja i organizacija televizijskog zapisa upućena na takovu cjelovitost djela, doba i akcije, svjedoče o stremljenju da glazba i glazbenost na televiziji dobiju ono što je Nietzsche smatrao da svaka apstrakcija na kraju dobiva - svoju vidljivost, otjelovljenje ili kako gotovo aksiomatski kaže u «Morgenroete» : «Svaki duh na kraju postaje tjelesno vidljiv.» Kreiranjem ravnoteže između preuzimanja, odnosno izbora i prijenosa događaja, i nastojanja da se slijede karakteristične zakonitosti i pronicanje u smisao sadržaja tog događanja, u konfrontaciji s novom medijskom situacijom i tek očekivanim, možda naslućivanim novim jezikom medija koji se tek traži, slijede se u praksi iskustva i orijentacije, s povremenim dosizanjem standarda europskih televizija. Pokušava se stvoriti svojevrsni paralaleni svijet kulture, a njegovo prividno osamostaljenje služi, ne samo kao potpora manifestacijama kulture nego otvara mogućnosti i stvara potrebu za novim inicijativama ostvarujući tako povratno djelovanje na svijet glazbe.
Ključne riječi
Glazbeni program Televizije Zagreb (sljednik Hrvatska televizija); mediji; industrija svijesti; kulturno naslijeđe; medijsko preispitivanje glazbenog; kulturna politika
Hrčak ID:
65563
URI
Datum izdavanja:
2.3.2011.
Posjeta: 1.580 *