Skip to the main content

Meeting abstract

SITUACIJSKI PRISTUP UČENJU I OBRAZOVANJU POLICIJSKIH SLUŽBENIKA

Zvonimir Dujmović ; Visoka policijska škola
Hrvoje Filipović ; Visoka policijska škola



Abstract

Situacijska nastava u policijskoj izobrazbi ima za cilj smanjivanje razlika između sadržaja koji se daju u procesu učenja i poučavanja i profesionalnih situacija u realnom životu. Zbog toga je značajno analizirati opise radnih mjesta i utvrditi poželjne kompetencije onih koji se zapošljavaju na tim radnim mjestima. Situacijska nastava zasniva se na rješavanju problema čime se smanjuje 'fragmentarnost' u nastavi. Situacijska nastava je proces učenja koji se oblikuje kao rješavanje problema, a problem je tipična profesionalna situacija u realnom životnom okruženju koju će sutra imati polaznik na radnom mjestu. Složenost situacije je takva da je polaznik može savladati sam ili uz potporu nastavnika. Iskustvo rješavanja konkretne profesionalne situacije je prinos, postignuće u situacijskoj nastavi u kojoj se utvrđuje što je problem, čiji je to problem, koji 'alati' se mogu koristiti i u kojoj proceduri, odnosno kako riješiti problem.
Situacijska nastava zahtijeva drugačije upravljanje obrazovanjem, a postiže se interdisciplinarnim pristupom koje podrazumijeva involvaciju i asimiliranje sadržaja iz različitih znanstvenih disciplina u policijskoj izobrazbi. Implementacija sadržaja omogućava integrativni razvoj svih osobina i sposobnosti, te postizanje najadekvatnijih rezultata. Spoj između različitih znanstvenih disciplina i realnih životnih situacija 'odvija' se upravo u situacijskoj nastavi.

Keywords

Policijsko obrazovanje; situacijsko učenje; policajac; situacijska nastava

Hrčak ID:

104257

URI

https://hrcak.srce.hr/104257

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.147 *