Skip to the main content

Meeting abstract

SAMOPROCJENA KOMPETENCIJA I POTREBA ZA USAVRŠAVANJEM TRENERA ODRASLIH KOJI POUČAVAJU NA DALJINU

Dragana Kupres ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Branka Vuk ; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet



Abstract

U radu su analizirane kompetencije i potrebe za usavršavanjem trenera odraslih koji poučavaju na daljinu, a dolaze iz različitih profesija i statusa zaposlenja. Bilo je zanimljivo u kojoj su mjeri njihove kompetencije usmjerene prema nastavi i poučavanju, koliko su povezane s upravljačkim i organizacijskim znanjima i vještinama te u kojoj su mjeri vođene stručnim znanjima. Istraživanjem se htjelo otkriti koliko vremena treneri posvećuju poučavanju, a koliko drugim poslovima te koji su to poslovi. Također, zanimljivo je i kako njihov status zaposlenja utječe na obavljanje posla. Model je temeljen na okviru kompetencija nastavnika, savjetnika i upravljačkog osoblja u obrazovanju odraslih koje je predložio Research voor Beleid (2009). Prilagođen je poučavateljima koji poučavaju na daljinu korištenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija te potrebi da se istraži status zaposlenja takvih nastavnika. Korištena je metoda samoprocjene kompetencija i potreba ispitanika. Putem upitnika i pojedinačnih intervjua prikupljeni su podaci o slici vlastitih kompetencija, a kako bi bila osigurana uravnotežena slika vlastitih kompetencija, u istim smo kategorijama zamolili ispitanike da procijene i svoje potrebe prema stručnom usavršavanju, dodatnoj naobrazbi te iskustvu i praksi koju žele steći. Istraživanjem se želi upozoriti na smjer i potrebu za praćenjem kompetencija, dodatnim usavršavanjem, rješavanjem statusa zaposlenosti te na ulogu tehnologije u obrazovanju odraslih.

Keywords

Samoprocjena; kompetencije; stručno usavršavanje; treneri odraslih; obrazovanje na daljinu

Hrčak ID:

104269

URI

https://hrcak.srce.hr/104269

Publication date:

12.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 1.117 *