Sažetak sa skupa
SAMOPROCJENA KOMPETENCIJA I POTREBA ZA USAVRŠAVANJEM TRENERA ODRASLIH KOJI POUČAVAJU NA DALJINU
Dragana Kupres
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Branka Vuk
; Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet
Sažetak
U radu su analizirane kompetencije i potrebe za usavršavanjem trenera odraslih koji poučavaju na daljinu, a dolaze iz različitih profesija i statusa zaposlenja. Bilo je zanimljivo u kojoj su mjeri njihove kompetencije usmjerene prema nastavi i poučavanju, koliko su povezane s upravljačkim i organizacijskim znanjima i vještinama te u kojoj su mjeri vođene stručnim znanjima. Istraživanjem se htjelo otkriti koliko vremena treneri posvećuju poučavanju, a koliko drugim poslovima te koji su to poslovi. Također, zanimljivo je i kako njihov status zaposlenja utječe na obavljanje posla. Model je temeljen na okviru kompetencija nastavnika, savjetnika i upravljačkog osoblja u obrazovanju odraslih koje je predložio Research voor Beleid (2009). Prilagođen je poučavateljima koji poučavaju na daljinu korištenjem informacijskih i komunikacijskih tehnologija te potrebi da se istraži status zaposlenja takvih nastavnika. Korištena je metoda samoprocjene kompetencija i potreba ispitanika. Putem upitnika i pojedinačnih intervjua prikupljeni su podaci o slici vlastitih kompetencija, a kako bi bila osigurana uravnotežena slika vlastitih kompetencija, u istim smo kategorijama zamolili ispitanike da procijene i svoje potrebe prema stručnom usavršavanju, dodatnoj naobrazbi te iskustvu i praksi koju žele steći. Istraživanjem se želi upozoriti na smjer i potrebu za praćenjem kompetencija, dodatnim usavršavanjem, rješavanjem statusa zaposlenosti te na ulogu tehnologije u obrazovanju odraslih.
Ključne riječi
Samoprocjena; kompetencije; stručno usavršavanje; treneri odraslih; obrazovanje na daljinu
Hrčak ID:
104269
URI
Datum izdavanja:
12.12.2011.
Posjeta: 1.117 *