Skip to the main content

Review article

Teorijski okvir ekonomske perspektive franšize

Aleksandar Erceg ; Centar za franšizu Centra za poduzetništvo Osijek


Full text: croatian pdf 14.500 Kb

page 137-158

downloads: 1.940

cite


Abstract

Franšiza je način širenja poslovanja i distribucije proizvoda i usluga koji pruža mogućnost vođenja poslovanja pod prepoznatljivim imenom i za koji se ističe da postoji ako se pojavljuju sljedeća tri elementa: poduzetnik dopušta korištenje svojim imenom, dopušta korištenje svojim sustavom poslovanja i ostvaruje prihod u obliku pristojbi, na početku ili tijekom trajanja ugovora. Nekoliko raznih teoretskih pravaca koristi se za definiranje razloga korištenja
franšiznog poslovanja, odnosa između tvrtki u franšiznom poslovanju te razloga uporabe franšize kao metode rasta. Teorije koje objašnjavaju franšizno poslovanje mogu se promatrati prema tome odnose li se na tvrtku davatelja franšize, na franšizni sustav ili na okruženje u kojemu franšizni sustav posluje. Rezultati dosadašnjih istraživanja franšiznog poslovanja potiču nova istraživačka pitanja te iniciraju korištenje novih teorijskih pravaca za definiranje razloga uporabe franšize kao metode rasta poduzetnika.

Keywords

franšiza; vrste franšize; agencijska teorija; teorija oskudnosti resursa

Hrčak ID:

111015

URI

https://hrcak.srce.hr/111015

Publication date:

30.4.2013.

Visits: 3.310 *