Skip to the main content

Review article

Od percepcije do uronjenosti

Predrag Terzić ; New Belgrade, Serbia


Full text: croatian pdf 339 Kb

page 203-213

downloads: 891

cite


Abstract

Što sa slikom po pojavljivanju novih medija? Kao što smo vidjeli, slika je ušla u digitalizaciju i kao takva se pretvorila u puku informaciju. U doba digitalizacije, uspjelo se ono što je bilo u nagovještaju po Rancièru, između kasnih godina devetnaestog stoljeća pa do avangarde dvadesetih godina prošlog stoljeća. Doba koje Rancière objašnjava kao potvrđivanja projekta za oslobađanje umjetnosti od slika. Možda je digitalizacija slike ta vrsta oslobađanja o kojoj je Rancière govorio. U digitalizaciji tradicionalni pojam slike dobiva novo polje istraživanja a koje je vezano za nove medije koji nju u sebi sadrže. Kako bi Kittler rekao, mediji određuju naše situacije, i oni definiraju ono što je stvarno. Pojavom digitalizacije dobivamo situaciju da sve mogućnosti koje smo do sada razumijevali sa starim medijima, unutar računala bivaju sada konvertirane i kao takve sad posjeduju nove mogućnosti. Drugim riječima, sve postaje lako dostupno i stvara novu mogućnost, gdje se sve pretvara u informaciju i kao takvo kruži unutar novonastalog sistema dobivajući time novu živost. U digitalizaciji se napokon dolazi do prekida s dosadašnjim utrkivanjem koje je postojalo između umjetnosti i tehnologije. Sada se javlja mjesto spajanja koje je omogućeno napredovanjem i dostizanjem određenog tehničkog nivoa da se takvo mjesto ostvari.

Keywords

slika; vidljivo; tehnička slika; uranjanje

Hrčak ID:

111193

URI

https://hrcak.srce.hr/111193

Publication date:

24.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.953 *