Preliminary communication
https://doi.org/10.21861/HGG.2013.75.02.06
Percepcija geografije kao znanosti i školskog predmeta
Neven Tandarić
orcid.org/0000-0003-0161-3653
; University of Zagreb, Faculrty of Science, Department of Geography, student
Ivan Tekić
; University of Zagreb, Faculrty of Science, Department of Geography, student
Abstract
Anketnim istraživanjem na uzorku od 1078 ispitanika iz svih županija Hrvatske, odabranih metodom snježne grude, ispitani su stavovi hrvatske javnosti o položaju geografije u sustavu znanosti i njezinoj povezanosti s drugim znanostima, važnosti geografije kao školskog predmeta, stečenim znanjima i vještinama na nastavi geografije te razumijevanju geografskog područja istraživanja. Dobiveni su odgovori analizirani s obzirom na dob ispitanika i vrstu završene srednje škole. Rezultati su pokazali da većina ispitanika geografiju smješta u interdisciplinarne znanosti, no u najvećem broju slučajeva ipak je povezuje s prirodnim znanostima. Pokazalo se i da se geografija pozitivno poima kao školski predmet s važnim ishodima učenja. Osim općenito pozitivnih stavova o geografiji kao školskom predmetu, pozitivna je i percepcija geografije kao znanosti, mada se pokazalo da je razumijevanje samog područja istraživanja geografije manjkavo te se u velikoj mjeri temelji na sadržajima koji se uče na satovima geografije.
Keywords
percepcija geografije; geografija kao znanost; geografija kao školski predmet; metoda snježne grude
Hrčak ID:
113534
URI
Publication date:
15.1.2014.
Visits: 4.371 *