Skip to the main content

Original scientific paper

Industrijalizacija sveučilišta i dehumanizacija

Tonći Kokić orcid id orcid.org/0000-0002-6918-0666 ; University of Split, Faculty of Philosophy, Croatia


Full text: croatian pdf 315 Kb

page 425-432

downloads: 912

cite


Abstract

Tradicionalno sveučilište utemeljeno na Humboldtovoj ideji ima obrazovne ciljeve u dobrom temeljnom obrazovanju, razumijevanju načela znanosti i obuci za određeno zanimanje, te usmjeravanju pojedinačne naravi prema slobodi i neovisnosti. Ova koncepcija pretpostavlja samostalnog profesora koji slobodno i stvaralački traži istinu, prenoseći znanje u osobnom odnosu sa studentima u zajednici učitelja i učenika (universitas). Industrijalizaciju sveučilišta označavaju masovni upis na skraćeni studij, nestanak sveučilišne zajednice i obrazovni ciljevi oblikovani u stjecanje vještina potrebnih za natjecanje na tržištu rada. Industrijalizirano sveučilište gubi svoju izvornu narav, postajući samo jednom od gospodarskih djelatnosti koja proizvodi i trguje svojom robom. Industrijalizirano sveučilište razotkriva mit tzv. društva znanja o ostvarenju pravednog i boljeg društva jer masovno i površno poučavanje lako kvarljivih i promjenjivih vještina čovjeka čini oruđem gospodarstva i profita. Čovjek tako postaje sredstvom gdje njegova vrijednost ovisi o izvanjskim materijalnim ciljevima, a industrijalizacija sveučilišta znači masovnu dehumanizaciju.

Keywords

društvo znanja; Wilhelm von Humboldt; industrijalizacija; obrazovanje; sveučilište

Hrčak ID:

113566

URI

https://hrcak.srce.hr/113566

Publication date:

17.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.416 *