Skip to the main content

Preliminary communication

Sveučilište kao tvrđava

Damir Kukić ; University of Zenica, Faculty of Philosophy, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 336 Kb

page 433-440

downloads: 623

cite


Abstract

Veliko je pitanje predstavlja li moderno sveučilište poseban prostor u kojem se kreiraju nove ideje te promišljaju problemi i čovjekova budućnost. Ovo pitanje aktualno je i u kontekstu europske reforme visokog obrazovanja označene kao ‘bolonjski proces’. Istovremeno, otvaraju se dileme da li i kome danas služi sveučilište i kakva je njegova funkcija.
Podređenost sveučilišnih principa interesima ekonomskih centara moći postala je bitnom odlikom današnje egzistencije akademske zajednice. Znanstvenici funkcioniraju kao tržišni produkti pa se i njihovo pojavljivanje modelira kao medijska senzacija i dio celebrity kulture. Ali i suvremeni društveni kontekst prepoznaje utjecaj političkih struktura. Ovo je zanimljiv fenomen, osobito u Bosni i Hercegovini, gdje se koncept sveučilišta često poistovjećuje s konceptom tvrđave – utvrde koja treba zaštititi »domaći« nacionalni prostor.

Keywords

sveučilište; komercijalizacija; ideologija; etnopolitika; tvrđava

Hrčak ID:

113568

URI

https://hrcak.srce.hr/113568

Publication date:

17.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.357 *