Skip to the main content

Original scientific paper

Mogućnost kritike Bolonjskog sustava obrazovanja u Bosni i Hercegovini iz perspektive održivoga razvoja

Zlatan Delić ; University of Tuzla, Faculty of Philosophy, Bosnia and Herzegovina
Hariz Šarić ; University of Tuzla, Faculty of Philosophy, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 441-457

downloads: 1.102

cite


Abstract

Bavimo se socijalnim i ekološkim posljedicama ekonomske komodifikacije, komercijalizacije i fragmentacije Bolonjskog obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Razvijamo tezu da je o globalnoj, regionalnoj i lokalnoj važnosti očuvanja Bosne i Hercegovine i njenih imanentnih raznolikosti potrebno govoriti na temelju kvalitativne analize, a ne isključivo uz pomoć ekonometrijske analize koja je ugrađena i u Bolonjski sustav definiranja samih pojmova kvalitete i održivosti. Centralni autoreferencijalni problem je što se Bolonjski sustav već u jeziku podčinjava vladajućem diskursu ekonomije znanja te opisuje isključivo ekonomskim kategorijama (efikasnost, efektivnost, stakeholderi, zadovoljstvo itd., pri čemu se ignorira činjenicu da oko 50% nezaposlenih čine upravo mladi ljudi, od kojih veliki broj ima završenu srednju školu i fakultete). Stoga se zalažemo za drugačija mjerila održivoga razvoja u Bosni i Hercegovini koja bi priznavala specifičnu povijest i (buduće) okruženje ove države.

Keywords

obrazovanje; Bosna i Hercegovina; održivi razvoj

Hrčak ID:

113570

URI

https://hrcak.srce.hr/113570

Publication date:

17.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.384 *