History Teaching, Vol. 21 No. 1, 2013.
Review article
Plan ploče – zapis nastavnoga gradiva u nastavi povijesti
Danijela Trškan
orcid.org/0000-0001-9282-6691
; Univerza v Ljubljani
Abstract
Zapis nastavnoga gradiva je važan element svakoga nastavnog sata povijesti. Trebao bi nastajati postupno u etapi obrade nastavnoga gradiva, nakon obrade pojedinog sadržajnog naglaska, tj. podnaslova nastavnog sata te bi se stoga trebao uskladiti s artikulacijom, odnosno realizacijom nastavnog sata. Budući da je prije zapis nastavnoga gradiva stvaran na ploči uz pomoć krede, taj je zapis bio samo niz ključnih riječi ili kratkih rečenica, a uporabom folija i grafoskopa, računala i prezentacije Microsoft PowerPoint te ostalih pomagala (kartoni, papiri, plakati), zapis nastavnoga gradiva, tj. plan ploče se upotpunio. S obzirom na uporabu, zapise nastavnoga gradiva možemo podijeliti na klasične zapise nastavnoga gradiva, neklasične zapise ili nastavno-radne listove i na autentične ili grafičke zapise. Pri stvaranju zapisa nastavnoga gradiva učitelji moraju uzeti u obzir vremenski plan sata i ispravnost rješenja u slučaju neklasičnih zapisa kako bi se njima učenici mogli koristiti pri učenju kod kuće (zajedno s udžbenikom). U svim slučajevima zapis nastavnoga gradiva mora biti osnova za zaključno ponavljanje te, osobito, za provjeru jesu li učenici shvatili povijesne podatke, razumjeli uzroke, posljedice i veze te prepoznali razlike i sličnosti različitih povijesnih događaja.
Keywords
plan ploče; zapis nastavnoga gradiva; povijest; nastavno-radni listovi; grafički zapis; Plan ploče; Izraz plan
Hrčak ID:
120406
URI
Publication date:
28.3.2014.
Visits: 8.161 *