Professional paper
PRIPREMA UČITELJA ZA PRIJEM I POLAZAK DJETETA U OSNOVNU ŠKOLU
Maja Škrobo
; studentica, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Svijetlana Škrobo
; studentica, Filozofksi fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana Tolić
; studentica,Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Abstract
Priprema djeteta za polazak u školu dulji je proces koji obuhvaća različita područja djetetova razvoja. Tradicionalni pristup pripreme djece i procjene njihove spremnosti za školu naglasak stavlja na ulogu odraslih, u prvom redu odgojitelja, koji su jedini kompetentni za tu zadaću. Osim odgojitelja i roditelja, važnu ulogu pripreme djece za polazak u osnovnu školu imaju učitelji. Važno je naglasiti da se djetetova spremnost za školu stvara tijekom prvih mjeseci školovanja, a ne prije polaska u školu.
Kako bi se upoznali s predškolskom ustanovom i životom djece prije škole, u akademskoj 2010./11. godini studenti 5. godine Učiteljskoga fakulteta u više navrata boravili su u dječjem vrtiću. Hospitirali su kronološki homogenim (predškolskim) i heterogenim skupinama u kojima je raspon kronološke dobi bio od 3 do 7 godina. Studenti su svoju hospitaciju bilježili u unaprijed pripremljenim obrascima koji su sadržavali određena područja promatranja. Analiza bilježaka ukazuje na postojanje problema, točnije nerazumijevanja područja djetetova života u predškolskoj ustanovi, posebice u područjima ustrojstva aktivnosti te ustrojstva interakcije. To ukazuje na postojanje diskontinuiteta u pedagoškoj praksi između predškolske i osnovnoškolske ustanove. Stoga se ovim radom želi uputiti na potrebu mijenjanja aktualnih oblika suradnje odgojitelja i učitelja u smjeru pripreme učitelja i škole za prijem djeteta u osnovnu školu.
Keywords
priprema učitelja; polazak u školu; dijete; interakcija; predškolski programi
Hrčak ID:
121415
URI
Publication date:
13.6.2013.
Visits: 3.664 *