Original scientific paper
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA IZ PERSPEKTIVE UČENIKA OSMIH RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
Zvonimir Tomac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Mara Šumanović
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Dražen Rastovski
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Abstract
Osnovni je cilj istraživanja bio utvrditi percepcije učenika osmih razreda prema predmetu Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi. Uzorak ispitanika obuhvatio je 314 učenika (154 učenika i 160 učenica) osmih razreda osnovnih škola u Osijeku, Hrvatska. Sastavljen je instrument – upitnik zadovoljavajuće pouzdan koji je s dvanaest čestica procijenio percepcije predmeta u obilježjima: zanimljivost,razumljivost, težina, korisnost za sadašnji život, važnost za budući život te omiljenost predmeta. U obradi se koristila deskriptivna statistika, faktorska analiza, analiza varijance ANOVA te post hoc analiza.
Rezultati pokazuju kako većina učenika voli predmet zato što je lak, zanimljiv, razumljiv i koristan za njihov sadašnji život. Na nastavi se osjećaju sigurnima i zadatke obavljaju s lakoćom. Trećina učenika ne prepoznaje vrijednost predmeta za budućnost, koji im i nije najomiljeniji, ne žele ga više od dva puta tjedno, i na nastavi se pretjerano ne trude. Faktorskom je analizom dobivena jedna dimenzija definirana kao omiljenost predmeta. Dobivena je dimenzija poslužila kao varijabla pomoću koje su utvrđene razlike u percepcijama učenika podijeljenih u kategorije kriterijskih varijabli. Utvrđene su razlike u percepcijama učenika. Izrazito pozitivna mišljenja imaju dječaci te učenici koji su tjelesno aktivniji. Slabija je omiljenost dobivena kod djevojčica te kod učenika čiji su omiljeni predmeti matematika i strani jezik.
Keywords
osnovna škola; tjelesna i zdravstvena kultura; učeničke percepcije
Hrčak ID:
121536
URI
Publication date:
13.6.2013.
Visits: 2.838 *