Logopedics, Vol. 3 No. 1, 2012.
Professional paper
Nove dimenzije komunikacije: prednosti i prepreke uporabe interneta kod studenata
Radojka Kraljević
; Professional Business School of Higher Education LIBERTAS, Zagreb
Martina Gujić
; Professional Business School of Higher Education LIBERTAS, Zagreb
Irena Kraljević
; Zagreb
Abstract
Napredak komunikacijskih tehnologija daje novu dimenziju komunikaciji. Promjene koje unose te novosti ne utječu jednako na sve pripadnike društva i djeluju više ili manje pozitivno na različite
društvene skupine. S obzirom na postojanje tih razlika, ispitani su neki oblici komunikacije kod studenata (N=212), s ciljem raščlambe njihovih navika vezanih uz uporabu interneta i mogućnosti da
taj oblik komunikacije sve više zamjenjuje izravnu komunikaciju. Kako se takav oblik temelji na čitanju i pisanju, razmotrena je primjena informacijske i komunikacijske tehnologije kod studenata i
uspoređena s nekim podacima o njenoj uporabi kod osoba/studenata s teškoćama čitanja i pisanja, odnosno disleksijom. Za potrebe istraţivanja pripremljen je poseban upitnik, na osnovi kojeg su prikupljeni podaci o razlozima zbog kojih se studenti sluţe internetom. Na osnovi ispitivanja, najviše studenata na internetu provede jedan sat na dan (49%), i to uglavnom – kako navodi njih 69% – za surfanje. Glavni razlog za pregled internetskih stranica je nalaţenje informacija, a u 59% slučajeva – to je komunikacija na
socijalnim mreţama i pregledavanje elektroničke pošte (35%). U odrţavanju socijalnih kontakata najveći broj studenata (55%) navodi da to gotovo uvijek čine osobno, manje internetom (37%), dosta
često mobitelom (razgovorno; 45%) te nerijetko i SMS-om (31%).
Na osnovi uvida u prikupljene podatke i nalaze u literaturi, navodimo neke osobitosti i preporuke vezane uz uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) kod studenata – s naglaskom na
neke osobitosti komunikacije kod studenata s disleksijom, odnosno teškoćama čitanja i pisanja.
Keywords
komunikacija; obrazovanje; internet; teškoće čitanja i pisanja; disleksija
Hrčak ID:
123816
URI
Publication date:
1.7.2012.
Visits: 6.338 *