Skip to the main content

Essays

Slikarske tehnike

Adrijana Višnjić Jevtić orcid id orcid.org/0000-0003-3812-7472 ; "Čakovec" Kindergarten, Čakovec, Croatia
Višnja Vekić-Kljaić orcid id orcid.org/0000-0001-6702-3643 ; "Pčelica" Kindergarten, Osijek, Croatia
Nada Gudek ; "Trešnjevka" Kindergarten, Zagreb, Croatia
Sayonara Heker ; "Špansko" Kindergarten, Zagreb, Croatia
Anela Seksan ; Ninth primary school, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Slavica Štulić ; "Opatija" Kindergarten, Opatija, Croatia
Silvana Gulam ; "Kremenko" Kindergarten, Split, Croatia
Kristina Uvodić orcid id orcid.org/0000-0002-9988-6774 ; "Kremenko" Kindergarten, Split, Croatia
Diana Košćević ; "Sunce" Kindergarten, Zagreb, Croatia
Darko Pinter ; "Sunce" Kindergarten, Zagreb, Croatia
Tatjana Jurković ; "Rijeka" Kindergarten, Preschool centre "Zamet", Subcentre "Krijesnica"
Eda Tomljanović orcid id orcid.org/0000-0001-5814-0178 ; "Rijeka" Kindergarten, Preschool centre "Zamet", Subcentre "Krijesnica"


Full text: croatian pdf 16.820 Kb

page 14-23

downloads: 969

cite


Abstract

Osnovno izražajno sredstvo slikarskog postupka jest boja. Boji su se oduvijek pridavala iscjeljujuća i magična svojstva te je u svakom kraju svijeta postojala neka druga tehnologija boja i postupaka koja je uglavnom ovisila o dostupnim prirodnim izvorima. Boja je i danas
bazirana na pigmentu: prirodnom ili sintetičkom, a vezivo je veže uz podlogu (platno, papir, karton, zid...). Boje razlikujemo po fi zičkim svojstvima (kromatske i akromatske) i prema dimenziji – (kromatskoj kvaliteti, svjetlini i intenzitetu, tonu). Djeca u predškolskoj dobi bojom izražavaju emocije bojeći prizore atmosferom koju osjećaju ili koju žele dočarati pri čemu već jako rano odaju i senzibilitet za kolorizam ili monokromiju.

Keywords

Dijete; Vrtić; Obitelj; Akvarel/Mokro na mokro; Akvarel; Gvaš; Tempera; Jajčana tempera; Akvarel na zrnatoj podlozi; Slikanje staklenim ili drvenim kuglicama; Batik; Pastel, grataž; Kolaž

Hrčak ID:

124739

URI

https://hrcak.srce.hr/124739

Publication date:

14.12.2010.

Visits: 3.615 *