Review article
OBLIKOVANJE MEDIJA VANJSKOG OGLAŠAVANJA ZA BOLJU SIGURNOST U PROMETU
Maja Brozović
Jesenka Pibernik
Abstract
Vanjsko oglašavanje uz televiziju, radio, internet i dnevni tisak, pripada glavnim medijima oglašivačke industrije. To su mediji eksterijera koji se postavljaju uz prometnice, a njihove poruke namijenjene su sudionicima prometa, vozačima. Osim komercijalnih priopćavanja i reklamiranja, mediji vanjskog oglašavanja primjenjuju se i u kampanjama Nacionalnog programa sigurnosti na cestama u cilju informiranja sudionika u prometu o opasnostima i njihovim posljedicama koje se pojavljuju na cestama zbog nepoštovanja propisa. Zbog toga je za njihovo oblikovanje iznimno bitno poruku učiniti vizualno prepoznatljivom u kratkom vremenu jer je vrijeme primanja poruke putem veleplakata vrlo kratko.
Načini privlačenja pozornosti uz aktiviranje interesa prikazani su u radu na primjerima veleplakata koji su bili izloženi uz visokofrekventne prometnice na području Republike Hrvatske. Prikazani su primjeri plakata temeljenih na humoru, manipulirajućim simbolima, provokaciji i kao sredstva javnog priopćavanja u sklopu Nacionalnog programa sigurnosti na cestama.
Na temelju analize različitih rješenja zaključno su definirani kriteriji koje treba zadovoljiti da bi se postigla vizualno aktivna poruka prezentirana medijima vanjskog oglašavanja.
Keywords
vanjsko oglašavanje; oblikovanje; veleplakat; sigurnost u prometu
Hrčak ID:
13404
URI
Publication date:
1.7.2007.
Visits: 2.787 *