Professional paper
ANALIZA PERFORMANSI TVRTKE DELHAIZE, SA POSEBNIM OSVRTOM NA POSLOVANJE U SRBIJI
Radojko Lukić
orcid.org/0000-0001-6529-0297
; Ekonomski fakultet, Sveučilišta u Beogradu
Abstract
Cilj ovog rada je da se studiozno istraže tržišne, poslovne i financijske, kao i održive performanse globalne maloprodajne tvrtke Delahaize koja djeluje s hranom, s posebnim osvrtom na Srbiju. U kontekstu toga posebno se sagledava da ima li ona «monopolski» položaj i kakav je njen utjecaj na uvjete poslovanja na maloprodajnom tržištu u Srbiji. Provedena istraživanja u ovom radu pokazala su: da tvrtka Delahize ima u Srbiji značajnu tržišnu poziciju, da u velikoj mjeri diktira uvjete poslovanja na maloprodajnom tržištu, i da posluje sa zadovoljavajućim performansama. Ostvareni tekući performansni rezultat poslovanja su znatno bolji u odnosu na druge trgovinske tvrtke koje posluju u Srbiji. U cilju povećanja profitabilnosti poslovanja u budućnosti potrebno je da tvrtka Delahaiz u Srbiji prvenstveno poboljša «troškovnu učinkovitost» i stimulira primjenom odgovarajućih instrumenata upravljanja što veću prodaju, imajući u vidu nizak životni standard potrošača.
Keywords
tržišno učešće; likvidnost i solventnost; profitabilnosti; privatna robna marka; održivi razvoj
Hrčak ID:
134947
URI
Publication date:
26.6.2014.
Visits: 1.506 *