Skip to the main content

Review article

ISTRAŽIVANJA EKONOMSKOG UTJECAJA TURIZMA: KOME IDE ZLATO?

William C. Gartner ; University of Minnesota, Department of Applied Economics, Saint Paul, USA


Full text: croatian pdf 254 Kb

page 7-21

downloads: 543

cite

Full text: english pdf 254 Kb

page 7-21

downloads: 423

cite


Abstract

Korištenje metodologije ekonomskog utjecaja za procjenu važnosti turističkih atrakcija može biti problematično. Prvi problem povezan je s načinom uporabe te tehnike, konkretnije s utvrđivanjem onoga što se zaista mjeri tom tehnikom. Drugi je problem u tome kako se dobiveni podaci koriste. Ovaj rad analizira jedno istraživanje procjene ekonomskog utjecaja vinske industrije u saveznoj državi Iowa u Sjedinjenim Američkim Državama. Poznato je, naime, da se mnoge vinarije smatraju primarnim turističkim atrakcijama te je stoga važno razumjeti njihovu važnost za lokalna gospodarstva kako bi se počele donositi učinkovite politike razvoja. Korištenjem različitih pristupa za procjenu gospodarskog utjecaja u radu se pokazuje i raspon raznih vrijednosti koje mogu biti predmet procjene. S tim u vezi propitujemo i korištenje netočnih podataka, što je važno s obzirom da netočne i precijenjene ocjene ekonomskog utjecaja mogu dovesti do pogrešno usmjerenih politika kod ostalih primarnih turističkih atrakcija koje se ne prepoznaju kao one koje dodaju vrijednost nekom odredištu.

Keywords

učinak multiplikacije; međusektorski modeli; ekonomski utjecaj; vinska industrija; turizam

Hrčak ID:

135189

URI

https://hrcak.srce.hr/135189

Publication date:

1.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.181 *