Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ISTRAŽIVANJA EKONOMSKOG UTJECAJA TURIZMA: KOME IDE ZLATO?

William C. Gartner ; University of Minnesota, Department of Applied Economics, Saint Paul, USA


Puni tekst: hrvatski pdf 254 Kb

str. 7-21

preuzimanja: 541

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 254 Kb

str. 7-21

preuzimanja: 420

citiraj


Sažetak

Korištenje metodologije ekonomskog utjecaja za procjenu važnosti turističkih atrakcija može biti problematično. Prvi problem povezan je s načinom uporabe te tehnike, konkretnije s utvrđivanjem onoga što se zaista mjeri tom tehnikom. Drugi je problem u tome kako se dobiveni podaci koriste. Ovaj rad analizira jedno istraživanje procjene ekonomskog utjecaja vinske industrije u saveznoj državi Iowa u Sjedinjenim Američkim Državama. Poznato je, naime, da se mnoge vinarije smatraju primarnim turističkim atrakcijama te je stoga važno razumjeti njihovu važnost za lokalna gospodarstva kako bi se počele donositi učinkovite politike razvoja. Korištenjem različitih pristupa za procjenu gospodarskog utjecaja u radu se pokazuje i raspon raznih vrijednosti koje mogu biti predmet procjene. S tim u vezi propitujemo i korištenje netočnih podataka, što je važno s obzirom da netočne i precijenjene ocjene ekonomskog utjecaja mogu dovesti do pogrešno usmjerenih politika kod ostalih primarnih turističkih atrakcija koje se ne prepoznaju kao one koje dodaju vrijednost nekom odredištu.

Ključne riječi

učinak multiplikacije; međusektorski modeli; ekonomski utjecaj; vinska industrija; turizam

Hrčak ID:

135189

URI

https://hrcak.srce.hr/135189

Datum izdavanja:

1.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.152 *