Skip to the main content

Review article

Obilježja i izazovi distributivnog školskog vođenja

Vesna Kovač orcid id orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, Rijeka, Croatia
Stjepan Staničić orcid id orcid.org/0000-0001-6188-2340 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, Rijeka, Croatia
Iva Buchberger orcid id orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Faculty of Humanities and Social Sciences in Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 265 Kb

page 395-412

downloads: 871

cite


Abstract

Rad se bavi razmatranjem fenomena distributivnog školskog vođenja usmjerenog prema aktivnoj participaciji i suradničkom uključivanju različitih dionika, pored ravnatelja, u proces donošenja odluka o ključnim odgojnoobrazovnim pitanjima. Distributivno školsko vođenje ističe se kao jedan od najznačajnijih faktora uspješnosti škola odnosno postignuća učenika, a u širem kontekstu čak i uspješnosti odnosno održivosti obrazovnih reformi. Potrebu za intenzivnijim bavljenjem fenomenom distributivnog školskog vođenja u posljednjih nekoliko godina naglašavaju i relevantne međunarodne organizacije kroz svoje projekte i „policy“ dokumente. Uvidom u zakonsku regulativu može se uočiti da su u hrvatskim školama u određenoj mjeri osigurani formalni preduvjeti za uključivanje različitih dionika u proces donošenja odluka. S druge strane, postoje pokazatelji o nedovoljnoj uključenosti učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika u proces donošenja odluka. Nizak stupanj decentralizacije upravljanja, nedostatan razvoj suradničkih odnosa između različitih dionika tijekom odlučivanja te slab interes za participacijom u procesima odlučivanja samo su neke od prepreka snažnijem razvijanju obilježja distributivnog vođenja u hrvatskim školama. Te se prepreke mogu umanjiti osnaživanjem profesionalnog kapaciteta učitelja/nastavnika i drugih pedagoških djelatnika za odlučivanje i osiguravanjem uvjeta za razvoj suradnje različitih dionika odgoja i obrazovanja.

Keywords

decentralizacija; distributivno školsko vođenje; profesionalni kapacitet učitelja i nastavnika; upravljanje obrazovnim sustavom

Hrčak ID:

136088

URI

https://hrcak.srce.hr/136088

Publication date:

11.11.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.045 *