Skip to the main content

Original scientific paper

Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori akademskog postignuća srednjoškolaca

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Splitu, Split, Croatia
Andreja Bubić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Splitu, Split, Croatia
Ina Reić Ercegovac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Splitu, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 263 Kb

page 579-602

downloads: 1.394

cite


Abstract

Odavno je prepoznato da školsko postignuće učenika nije određeno samo kognitivnim sposobnostima, već i njihovom motivacijom, ciljevima i percipiranom samoefikasnošću. Stoga je u ovom istraživanju ispitana povezanost akademske samoefikasnosti, školskog postignuća i četiriju ciljnih orijentacija srednjoškolaca. Dobiveni rezultati pokazuju značajan učinak dobi na prosječne ocjene učenika kao i značajan učinak spola na postignuće u hrvatskom jeziku, prosječni opći školski uspjeh, samoefikasnost i tri ciljne orijentacije (znanje, izvedba i socijalni odnosi). Nadalje, dobiveni rezultati pokazuju visoku povezanost između samoefikasnosti i usmjerenosti na znanje, a samoefikasnost se pokazala najvažnijim prediktorom školskog postignuća u svim istraženim područjima.

Keywords

akademska samoefikasnost, ciljne orijentacije; motivacija; školsko postignuće

Hrčak ID:

136119

URI

https://hrcak.srce.hr/136119

Publication date:

11.3.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.046 *