Skip to the main content

Professional paper

Kolokacije u nastavi inojezičnoga hrvatskog

Helena Burić ; University of Waterloo
Josip Lasić orcid id orcid.org/0000-0001-5254-7903 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences


Full text: croatian pdf 421 Kb

page 233-249

downloads: 963

cite


Abstract

Suvremena nastava inojezičnoga hrvatskog usredotočena je uglavnom na komunikacijski pristup u poučavanju. U samo središte nastavnoga procesa postavlja studente i njihove potrebe. Leksički pristup pritom je težište nastavnoga procesa jer se učenje jezika pomiče s tradicionalnoga shvaćanja jezika kao skupa gramatičkih pravila prema postavci da se jezik sastoji od leksičkih sklopova ili višečlanih jezičnih jedinica koje se mogu usvajati kao jedna riječ. Među takve leksičke sklopove ubrajaju se te važno mjesto zauzimaju i kolokacije. U nastavi inohrvatskoga jezika važno ih je znati prepoznati i iskoristiti njihov potencijal u razvijanju svih komunikacijskih kompetencija. U radu se definira kolokacija kao važna leksička jedinica u učenju stranoga jezika, a kroz ekscerpirani popis kolokacija iz suvremenih udžbenika inojezičnoga hrvatskog objašnjava se najčešći strukturalni tip kolokacijskih sveza u hrvatskom kao drugom, stranom, inom ili nasljednom jeziku.

Keywords

inojezični hrvatski; kolokacije; leksički pristup; udžbenici inojezičnoga hrvatskoga; usvajanje jezika

Hrčak ID:

136242

URI

https://hrcak.srce.hr/136242

Publication date:

10.3.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.011 *