Skip to the main content

Review article

Suvremeno tržište i tržišni mehanizam – izazov za Katoličku crkvu danas

Brigita Perše ; The Archdiocese of Ljubljana Pastoral service, Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 319 Kb

page 267-286

downloads: 1.354

cite


Abstract

Velike narodne Crkve u Europi stoljećima su prožimale kulturu do te mjere da se činilo kako je kršćanska kultura jedini mogući životni obzor. Danas su te Crkve suočene s tržištem na kojem se susreću s konkurencijom, bilo u religijskim bilo u nereligijskim institucijama.
U ovom prilogu istražili smo što za religijske organizacije konkretno znači gubitak monopola, odnosno što znači djelovati na konkurentskom tržištu, i to na osnovi spoznaja suvremene ekonomske znanosti o tržišnom mehanizmu te socioloških istraživanja o suvremenom religijskom tržištu. Budući da smo utvrdili kako na tržištu postoje itekako značajne stvarne potrebe ljudi, izložili smo i duhovne potrebe suvremenog čovjeka. Na kraju smo za Katoličku crkvu, koja se na Drugome vatikanskom koncilu obvezala na aggiornamento, iznijeli i nekoliko konkretnih prijedloga za njezin pastoral, prijedloga koji proizlaze iz prethodno izloženih spoznaja o djelovanju na konkurentskom tržištu.

Keywords

tržište; trgovanje; konkurencija; religija; Katolička crkva; duhovnost; suvremeni čovjek; pastoralno djelovanje; pastoral; Europa

Hrčak ID:

138502

URI

https://hrcak.srce.hr/138502

Publication date:

30.4.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.040 *