Skip to the main content

Preliminary communication

SADRŽAJ, OBLICI I METODE USPJEŠNE SURADNJE RAVNATELJA I PEDAGOGA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Nikolina Šturlić ; Osnovna škola Mate Lovraka, Zagreb, Hrvatska
Mile Silov ; Sveučilišni profesor u miru, Velika Gorica, Hrvatska


Full text: croatian pdf 716 Kb

page 59-70

downloads: 3.336

cite


Abstract

Važnu ulogu u razvitku škole imale su vrste komunikacije, te društvena i tehnička podjela rada.
Početkom 20. stoljeća, škola je počela zapošljavati i specijalizirane stručnjake (pedagoge, psihologe i dr). Programski zadaci osnovne škole, profesionalne uloge i kompetencije upućuju ravnatelja i pedagoga u osnovnoj školi na uspješnu suradnju.
U radu je prikazano istraživanje kojim je ispitano koji poslovi u osnovnoj školi potiču pedagoga i ravnatelja na suradnju (sadržaj) te koji su najčešći oblici i metode rada u njihovoj suradnji.
Istraživanje je provedeno anonimno na uzorku od 40 ravnatelja i 40 pedagoga osnovnih škola koji su u tu svrhu ispunili anketne upitnike koji su obrađeni hi- kvadrat testom. Ispitanici su također ustupili svoje godišnje planove i programe rada kako bi se provela analiza sadržaja.
Istraživanje je, osim popisa poslova u kojima ravnatelj i pedagog surađuju, pokazalo da najčešće surađuju kroz individualni i timski rad te metodom razgovora.
Također se pokazalo da su ravnatelj i pedagog zadovoljniji svojom suradnjom kad duži period rade zajedno u istoj školi.

Keywords

Osnovna škola; stručni suradnik; pedagog; ravnatelj; sadržaj; oblici; metode; suradnja

Hrčak ID:

139163

URI

https://hrcak.srce.hr/139163

Publication date:

5.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 5.265 *