Prethodno priopćenje
SADRŽAJ, OBLICI I METODE USPJEŠNE SURADNJE RAVNATELJA I PEDAGOGA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Nikolina Šturlić
; Osnovna škola Mate Lovraka, Zagreb, Hrvatska
Mile Silov
; Sveučilišni profesor u miru, Velika Gorica, Hrvatska
Sažetak
Važnu ulogu u razvitku škole imale su vrste komunikacije, te društvena i tehnička podjela rada.
Početkom 20. stoljeća, škola je počela zapošljavati i specijalizirane stručnjake (pedagoge, psihologe i dr). Programski zadaci osnovne škole, profesionalne uloge i kompetencije upućuju ravnatelja i pedagoga u osnovnoj školi na uspješnu suradnju.
U radu je prikazano istraživanje kojim je ispitano koji poslovi u osnovnoj školi potiču pedagoga i ravnatelja na suradnju (sadržaj) te koji su najčešći oblici i metode rada u njihovoj suradnji.
Istraživanje je provedeno anonimno na uzorku od 40 ravnatelja i 40 pedagoga osnovnih škola koji su u tu svrhu ispunili anketne upitnike koji su obrađeni hi- kvadrat testom. Ispitanici su također ustupili svoje godišnje planove i programe rada kako bi se provela analiza sadržaja.
Istraživanje je, osim popisa poslova u kojima ravnatelj i pedagog surađuju, pokazalo da najčešće surađuju kroz individualni i timski rad te metodom razgovora.
Također se pokazalo da su ravnatelj i pedagog zadovoljniji svojom suradnjom kad duži period rade zajedno u istoj školi.
Ključne riječi
Osnovna škola; stručni suradnik; pedagog; ravnatelj; sadržaj; oblici; metode; suradnja
Hrčak ID:
139163
URI
Datum izdavanja:
5.6.2014.
Posjeta: 5.265 *