Skip to the main content

Original scientific paper

NASTAVNE METODE I POSTIGNUĆA UČENIKA OSMIH RAZREDA IZ GEOGRAFIJE U ZADACIMA UZ GRAFIČKE PRILOGE

Biljana Vranković ; National Centre for External Evaluation of Education, Petračićeva 4, Zagreb


Full text: croatian pdf 644 Kb

page 77-98

downloads: 604

cite

Full text: english pdf 644 Kb

page 77-98

downloads: 1.583

cite


Abstract

U radu se analiziraju stavovi učitelja geografije o učestalosti primjene pojedinih nastavnih metoda u poučavanju geografije, s naglaskom na primjenu grafičkih metoda i metodu demonstracije, te postignuća učenika osmih razreda Republike Hrvatske na ispitu vanjskog vrednovanja u zadacima uz grafičke priloge. Komparirane su ispitne čestice koje su učenici rješavali uz grafičke priloge i ispitne čestice bez grafičkih priloga. Prosječna riješenost ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge je za oko 10 postotnih poena niža u odnosu na prosječnu riješenost ostalih ispitnih čestica na ispitu vanjskog vrednovanja provedenome među učenicima osmog razreda u šk. god. 2007./2008. na uzorku od 21.485 učenika. Cilj rada je osvijestiti važnost primjene grafičkih metoda i metode demonstracije u nastavi geografije te analizom pogrešaka kod ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge predložiti smjernice za poboljšanje rezultata učenja. Učitelji geografije za efikasnije poučavanje nastavnih sadržaja iz geografije, uz učenje pomoću računala, najveću važnost pridaju primjeni metode demonstracije.

Keywords

vanjsko vrednovanje; grafičke metode; metoda demonstracije; nastava geografije

Hrčak ID:

140977

URI

https://hrcak.srce.hr/140977

Publication date:

1.10.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.291 *