Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

NASTAVNE METODE I POSTIGNUĆA UČENIKA OSMIH RAZREDA IZ GEOGRAFIJE U ZADACIMA UZ GRAFIČKE PRILOGE

Biljana Vranković ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Petračićeva 4, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 644 Kb

verzije

str. 77-98

preuzimanja: 615

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 644 Kb

verzije

str. 77-98

preuzimanja: 1.623

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju stavovi učitelja geografije o učestalosti primjene pojedinih nastavnih metoda u poučavanju geografije, s naglaskom na primjenu grafičkih metoda i metodu demonstracije, te postignuća učenika osmih razreda Republike Hrvatske na ispitu vanjskog vrednovanja u zadacima uz grafičke priloge. Komparirane su ispitne čestice koje su učenici rješavali uz grafičke priloge i ispitne čestice bez grafičkih priloga. Prosječna riješenost ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge je za oko 10 postotnih poena niža u odnosu na prosječnu riješenost ostalih ispitnih čestica na ispitu vanjskog vrednovanja provedenome među učenicima osmog razreda u šk. god. 2007./2008. na uzorku od 21.485 učenika. Cilj rada je osvijestiti važnost primjene grafičkih metoda i metode demonstracije u nastavi geografije te analizom pogrešaka kod ispitnih čestica koje su učenici rješavali uz grafičke priloge predložiti smjernice za poboljšanje rezultata učenja. Učitelji geografije za efikasnije poučavanje nastavnih sadržaja iz geografije, uz učenje pomoću računala, najveću važnost pridaju primjeni metode demonstracije.

Ključne riječi

vanjsko vrednovanje; grafičke metode; metoda demonstracije; nastava geografije

Hrčak ID:

140977

URI

https://hrcak.srce.hr/140977

Datum izdavanja:

1.10.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.372 *