Original scientific paper
MODELI ORGANIZACIJE I OGRANIČENJA U RAZVOJU
Egbert Tellegen
; Interfaculty department of environmental science, Amsterdam
Abstract
Mnoge socijalne države suočene su s problemima rasta posvuda. U prošlosti progres se obično definirao na način »što više, to bolje«. Danas je uobičajenije definirati ga na način ograničenja rasta ili, čak, smanjenja isporuke roba i usluga. Ne postoje samo ekološka nego i sociološka ograničenja rasta (Hirsch).
U članku se raspravlja o nekoliko uzroka rasta proizvodnje i potrošnje roba i usluga. Financijski i pravni instrumenti sami po sebi nisu dovoljni da bi se ograničla količina roba i usluga. K tomu, potrebna je komunikacija između organizacija i njihovih kupaca da bi se ograničila upotreba roba i usluga.
Razmatra se i uloga obiteljskog liječnika kao model utjecaja na potrebe potrošača. Obiteljski liječnik ne slijedi automatski pacijentove zahtjeve za lijekovima i terapijama, nego također razgovara s pacijentima o mogu}im alternativama. U Nizozemskoj i ostalim zemljama, u vrlo različitim sektorima društva, stara politika jednostavnog zadovoljavanja potreba potrošača zamijenjena je utjecajem na potrebe potrošača. U području energije ovakav razvoj naznačen je kao prijelaz sa upravljanja orijentiranog na ponudu na upravljanje orijentirano na potražnju. U stanovanju, u psihijatrijskoj hospitalizaciji te u politici socijalne sigurnosti također se razvija stanovište ograničenja korištenja nedostatnih roba i usluga.
Da bi se saznalo da li i kako se može ograničiti korištenje roba i usluga, potrebno je analizirati ponudu i potražnju. Razmatraju se i neke karakteristike organizacija koje su motivirane i sposobne utjecati na potražnju za svojim robama i uslugama.
Keywords
upravljnje orijentirano na ponudu; upravljanje orijentirano na potražnju; utjecaj na zahtjeve potrošača; zadovoljavanje potreba potrošača
Hrčak ID:
141531
URI
Publication date:
15.5.1997.
Visits: 1.398 *