Skip to the main content

Professional paper

Socijalna okolina i adolescenti s neurorazvojnim oštećenjima

Marija Bortiek ; Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Edina Pulić ; Zdravstveno veleučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 100 Kb

page 113-127

downloads: 936

cite


Abstract

Tijekom adolescencije međuljudski odnosi i interakcije povećanjem socijalnog područja dobivaju na značenju, stoga je dokazano da socijalna okolina utječe i pozitivno i negativno na sudjelovanje u njoj. Istraživanja su pokazala da studenti s invaliditetom sudjeluju manje
i rjeđe u školskim krugovima i organizacijama, manje se druže s kolegama izvan učionice, značajke okoliša znatno su veća zapreka školskog sudjelovanja, a fizički, kognitivni i socijalni zahtjevi također mogu stvoriti prepreke za sudjelovanje. Zbog svih navedenih saznanja cilj ovog istraživanja bio je ispitati uključenost i prilagodbu adolescenata s NO-om na zahtjeve socijalne okoline, ispitati izvor podrške koju primaju te percepciju primljene pomoći. Istraživanje je obuhvatilo 36 adolescenata s NO-om u dobi od 15 do 20 godina s mjestima prebivališta po cijeloj Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da socijalno okruženje ima velik utjecaj na funkcioniranje adolescenata s NO-om u cjelini. Bez obzira na stupanj funkcionalnosti, svi imaju potrebu ravnopravno sudjelovati u životu zajednice. Pokazalo se da im prisutnost socijalne podrške uvelike pomaže u podizanju samopouzdanja. Dobiveni rezultati upućuju i na neka nova pitanja koja bi trebalo dalje istražiti, poput saznanja o tome što sve utječe
na nelagodu i nesigurnost koju adolescenti s NO-om osjećaju kada se nalaze u nepoznatoj okolini, kako percipiraju budućnost i smanjenu ulogu uže i šire obitelji u odrasloj dobi itd.

Keywords

utjecaj socijalne okoline; adolescenti; neurorazvojna oštećenja; podrška

Hrčak ID:

141565

URI

https://hrcak.srce.hr/141565

Publication date:

1.7.2015.

Visits: 1.698 *