Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15291/geoadria.29

Medijska percepcija prostornih identiteta: konstrukcija imaginativne karte dalmatinske unutrašnjosti

Branimir Vukosav ; University of Zadar, Department of Geography
Borna Fuerst-Bjeliš orcid id orcid.org/0000-0002-6754-4884 ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geography


Full text: croatian pdf 705 Kb

page 23-40

downloads: 982

cite

Full text: english pdf 705 Kb

page 23-40

downloads: 537

cite


Abstract

Koristeći odabrani informativni medij kao izvor podataka o percepciji prostora, u radu se istražuju imena korištena u svakodnevnoj komunikaciji za identitet pet područja dalmatinske unutrašnjosti: Zagoru, Bukovicu, Ravne kotare, Zabiokovlje i Neretvanski kraj. Analizom i pretragom arhive odabranoga medijskog izvora uz detaljno razrađen skup kriterija te izdvajanjem i prostornom klasifikacijom geografskih imena nastoje se prepoznati i definirati prostorni obuhvati percepcije pojedinih regija kao misaonih modela (koncept vernakularne regije). Dobivenim rezultatima za pet vernakularnih regija, standardiziranim na razini službenih upravnih jedinica, konstruira se imaginativna karta dalmatinskoga zaobalja kao odraz kolektivne predodžbe njihova prostornog obuhvata.

Keywords

prostorni identitet; medijska percepcija; vernakularna regija; imaginativna karta; dalmatinska unutrašnjost

Hrčak ID:

143804

URI

https://hrcak.srce.hr/143804

Publication date:

2.7.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 3.061 *