Preliminary communication
Komunikacija odgajatelja i djece u igri i strukturiranim aktivnostima
Mirjana Šagud
orcid.org/0000-0002-5896-6612
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Komunikacija odgajatelja i djece složena je i vrlo suptilna intersubjektivna forma pedagoškog procesa. Raspon razina intervencija odgajatelja može se kretati od vođenja i instruiranja preko usmjeravanja i moderiranja do neizražavanja interesa za dječje akcije. Njezina usmjerenost, razina vođenja i reciprociteta i dinamika implicitno otkriva vrijednosna utemeljenja odgajatelja u pedagoškoj praksi. Prikazano akcijsko istraživanje pokazalo je svu složenost komunikacijskog procesa u igri kao „najslobodnijoj“ i strukturiranim aktivnostima kao ekstrinzično motiviranim organizacijskim formama. Predmet istraživanja bilo je prepoznavanje,
otkrivanje i analiziranje situacija u kojima odgajatelj koristi aktualni interes i motivaciju djeteta, uočava nemogućnost samostalnog rješavanja problema zbog nerazvijenih kompetencija te suptilno vodi dijete prema višoj razini zadatka. Međuovisnost aktera koji iniciraju i razvijaju različito strukturirane aktivnosti predstavlja svu dinamičnost pedagoškog procesa. Valjana procjena učinkovitih strategija i tehnika važan je dio odgajateljevih profesionalnih kompetencija.
Keywords
akcijsko istraživanje; djetinjstvo; igra i učenje; zona proksimalnog razvoja
Hrčak ID:
143872
URI
Publication date:
17.7.2015.
Visits: 7.915 *