Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Komunikacija odgajatelja i djece u igri i strukturiranim aktivnostima

Mirjana Šagud orcid id orcid.org/0000-0002-5896-6612 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 91-111

preuzimanja: 3.226

citiraj


Sažetak

Komunikacija odgajatelja i djece složena je i vrlo suptilna intersubjektivna forma pedagoškog procesa. Raspon razina intervencija odgajatelja može se kretati od vođenja i instruiranja preko usmjeravanja i moderiranja do neizražavanja interesa za dječje akcije. Njezina usmjerenost, razina vođenja i reciprociteta i dinamika implicitno otkriva vrijednosna utemeljenja odgajatelja u pedagoškoj praksi. Prikazano akcijsko istraživanje pokazalo je svu složenost komunikacijskog procesa u igri kao „najslobodnijoj“ i strukturiranim aktivnostima kao ekstrinzično motiviranim organizacijskim formama. Predmet istraživanja bilo je prepoznavanje,
otkrivanje i analiziranje situacija u kojima odgajatelj koristi aktualni interes i motivaciju djeteta, uočava nemogućnost samostalnog rješavanja problema zbog nerazvijenih kompetencija te suptilno vodi dijete prema višoj razini zadatka. Međuovisnost aktera koji iniciraju i razvijaju različito strukturirane aktivnosti predstavlja svu dinamičnost pedagoškog procesa. Valjana procjena učinkovitih strategija i tehnika važan je dio odgajateljevih profesionalnih kompetencija.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; djetinjstvo; igra i učenje; zona proksimalnog razvoja

Hrčak ID:

143872

URI

https://hrcak.srce.hr/143872

Datum izdavanja:

17.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.915 *