Skip to the main content

Short communication, Note

MODEL UPRAVLJANJA INTELEKTUALNIM KAPITALOM U FUNKCIJI UNAPREĐENJA IMIDŽA GRADSKOG KOMUNALNOG DRUŠTVA KD AUTOTROLEJ D.O.O. RIJEKA

Mirjana Babić ; Department of Strategic Development and Project Management, Poslovni sustavi d.o.o., Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 534 Kb

page 35-48

downloads: 353

cite

Full text: english pdf 534 Kb

page 35-48

downloads: 576

cite


Abstract


Primarni cilj komunalnih društava jest da služe lokalnim vlastima, poduzećima, instituci¬jama i građanima uz maksimum društvene koristi. Stoga se ona moraju vladati kao da su i sami poduzetnici te uvećati napore za podizanje razine kvalitete usluga i unapređenje korporativnog imidža. Iznimno važnu ulogu u oblikovanju i unapređenju imidža komunal¬nih društava ima intelektualni kapital. Naime, ni jedno komunalno poduzeće ne može iz¬graditi jak korporativni imidž bez kvalitetnog i efikasnog intelektualnog kapitala. Stoga, svako komunalno poduzeće koje želi unaprijediti svoj korporativni imidž mora upravlja¬ti svojim intelektualnim kapitalom. Problem je što rijetko koje komunalno društvo prati reputaciju svog imidža i ulaže napore u njegovo poboljšanje, a još rjeđa su komunalna društva koja prate kretanje svog intelektualnog kapitala i njegov utjecaj na korporativni imidž. S tim u vezi, temeljna svrha ovog rada jest istražiti vrijednost korporativnog imidža i intelektualnog kapitala Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Rijeka, njihov međusobni odnos, vrijednost pojedinih elemenata intelektualnog kapitala te oblikovati model uprav¬ljanja intelektualnim kapitalom kako bi se unaprijedio imidž tog komunalnog društva. Da bi se to postiglo korišteno je više znanstvenih metoda, uključujući: metodu analize i sinteze, metodu komparacije, deskriptivnu statistiku i korelacijsku analizu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 420 odraslih ispitanika. Prema mišljenju većine ispitanika (67%) KD Autotrolej ima osrednji imidž, prosječna ocjena eksternog imidža je 2,89. Prosječna ocjena intelektualnog kapitala je 2,71. Općenito, najslabije karike intelektualnog kapitala su: istraživanje tržišta i tržišne komunikacije, kriteriji za zapošljavanje, sustav profesionalne edukacije, organizacijska struktura, poticanje stvaranje vrijednosti, informacijski i komu¬nikacijski sustav, sustav nagrađivanja i napredovanja, odnos sa klijentima, zadovoljstvo poslom, vodstvo i motivacija.

Keywords

intelektualni kapital; korporativni imidž; gradska komunalna društva

Hrčak ID:

144506

URI

https://hrcak.srce.hr/144506

Publication date:

9.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.753 *