Skip to the main content

Original scientific paper

Karakteristika oslobađanja topline kod motora s unutarnjim izgaranjem M-postupkom ubrizgavanja goriva

Dževad Bibić orcid id orcid.org/0000-0003-3762-9243 ; Faculty of Mechanical Engineering, University of Sarajevo
Ivan Filipović ; Faculty of Mechanical Engineering, University of Sarajevo
Aleš Hribernik ; Faculty of Mechanical Engineering, University of Maribor
Boran Pikula ; Faculty of Mechanical Engineering, University of Sarajevo


Full text: croatian pdf 837 Kb

page 216-228

downloads: 616

cite

Full text: english pdf 851 Kb

page 229-241

downloads: 333

cite


Abstract

Opisivanje procesa izgaranja u motoru s unutarnjim izgaranjem (sui) obično se vrši putem takozvanih parametara izgaranja, kao što su: maksimalni tlak izgaranja, maksimalna temperatura ciklusa, kut početka izgaranja, kutni interval trajanja izgaranja, karakteristika oslobađanja topline, prirast ukupne količine razvijene topline, kutni interval pritajenog izgaranja, prijenos topline i slično. Zbog složenosti procesa izgaranja u motoru sui do danas još uvijek ne postoje modeli koji bi na efikasan i prije svega pouzdan način omogućili predviđanje karakteristike oslobađanja topline za vrlo široku paletu različitih tipova motora sui. Ciljano se istražuju fenomenološki, empirijski i CFD modeli za konkretne konstruktivne osobitosti motora i primijenjenog goriva. U okviru ovog rada predstavljen je način određivanja karakteristike oslobađanja topline putem aproksimativnih funkcija izgaranja na primjeru vrlo specifičnog načina pripreme smjese goriva i zraka, u dizelovom motoru sui, tzv. M-postupak ubrizgavanja goriva. Validacija primijenjenih aproksimativnih funkcija izvršena je preko eksperimentalnih rezultata ispitivanja na konkretnom motoru sui.

Keywords

motor sui; izgaranje; aproksimativna funkcija; M-postupak

Hrčak ID:

147316

URI

https://hrcak.srce.hr/147316

Publication date:

30.9.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 2.017 *