Skip to the main content

Original scientific paper

Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja

Alma Škugor orcid id orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Faculty of Education, University of Josip Juraj Strossmayer, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 478 Kb

page 621-646

downloads: 834

cite


Abstract

Procjena samoefikasnosti poučavanja važan je preduvjet pripreme studenata budućih učitelja za rad zbog povezanosti s očekivanim ishodom poučavanja. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi procjenu samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva kod studenata 2. i 5. godine učiteljskih studija (N=535) iz četiriju regionalnih centara Republike Hrvatske. Rezultati upućuju na zaključak da se studenti procjenjuju kao vrlo samoefikasni u poučavanju Prirode i društva te da imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja Prirode i društva. Studenti vjeruju kako samoefikasniji učitelji, te učitelji s višim očekivanim ishodima poučavanja utječu na rezultate učenika. Ako je učitelj efikasan u poučavanju Prirode i društva, i očekivani ishod poučavanja bit će bolji i obrnuto. Ako se analizira procjena samoefikasnosti studenata s obzirom na godinu studija, tada se može zaključiti da se studenti 5. godine procjenjuju samoefikasniji, što se i očekivalo, ali da se studenti ne razlikuju u procjeni očekivanih ishoda poučavanja Prirode i društva, nego obje skupine studenata imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja. Studentima je potrebno osigurati zadržavanje razvijene samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva te njezin prijenos u buduću učiteljsku praksu, a pripravnicima i učiteljima omogućiti organizirani sustav potpore različitim oblicima cjeloživotnoga učenja.

Keywords

metodika nastave prirode i društva; očekivani ishod poučavanja; samoefikasnost poučavanja; studenti učiteljskih studija

Hrčak ID:

153133

URI

https://hrcak.srce.hr/153133

Publication date:

29.12.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.671 *