Skip to the main content

Review article

OD SAVJETODAVNOGA RADA DO PEDAGOŠKOG SAVJETOVANJA U ŠKOLI

Ružica Pažin-Ilakovac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku


Full text: croatian doc 171 Kb

page 49-63

downloads: 4.864

cite


Abstract

Potrebe za savjetovanjem značajno su narasle u suvremenome društvu. Pedagogija sve više naglašava te procese, prije svega integriranjem svoje klasične metode razgovora obogaćene specifičnim pedagoškim odnosom i komunikacijom u taj složeni kulturni fenomen. U školskim se programima zapažaju ovi nazivi: savjetodavni rad, pedagoški razgovor, razgovor savjetovanja i savjetovanje. Iako su u zajedničkom interakcijsko-komunikacijskom i didaktičkom okviru, važna je njihova pojmovno-kategorijalna i aplikativno-prakseološka distinkcija. Cilj je ovoga rada pojašnjenjem znanstveno-teorijskih sličnosti i razlika navedenih pojmova ilustriranih primjenom u praksi pridonijeti strukturiranosti teme. Više će se naglasiti pedagoško savjetovanje kao njihov vezni proces u kurikulu usmjerenom prema učeniku.
U današnjoj kulturi obilježenoj materijalizmom, individualizmom, brzinom i tehnologiziranjem treba konzistentno promicati humane vrjednote i čovječnost, a svi oblici pedagoškog savjetovanja snažno pridonose tim nastojanjima.

Keywords

pedagog; pedagoško savjetovanje; razgovor; savjetodavni rad

Hrčak ID:

154214

URI

https://hrcak.srce.hr/154214

Publication date:

14.3.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 7.722 *