Magistra Iadertina, Vol. 10. No. 1., 2015.
Review article
OD SAVJETODAVNOGA RADA DO PEDAGOŠKOG SAVJETOVANJA U ŠKOLI
Ružica Pažin-Ilakovac
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku
Abstract
Potrebe za savjetovanjem značajno su narasle u suvremenome društvu. Pedagogija sve više naglašava te procese, prije svega integriranjem svoje klasične metode razgovora obogaćene specifičnim pedagoškim odnosom i komunikacijom u taj složeni kulturni fenomen. U školskim se programima zapažaju ovi nazivi: savjetodavni rad, pedagoški razgovor, razgovor savjetovanja i savjetovanje. Iako su u zajedničkom interakcijsko-komunikacijskom i didaktičkom okviru, važna je njihova pojmovno-kategorijalna i aplikativno-prakseološka distinkcija. Cilj je ovoga rada pojašnjenjem znanstveno-teorijskih sličnosti i razlika navedenih pojmova ilustriranih primjenom u praksi pridonijeti strukturiranosti teme. Više će se naglasiti pedagoško savjetovanje kao njihov vezni proces u kurikulu usmjerenom prema učeniku.
U današnjoj kulturi obilježenoj materijalizmom, individualizmom, brzinom i tehnologiziranjem treba konzistentno promicati humane vrjednote i čovječnost, a svi oblici pedagoškog savjetovanja snažno pridonose tim nastojanjima.
Keywords
pedagog; pedagoško savjetovanje; razgovor; savjetodavni rad
Hrčak ID:
154214
URI
Publication date:
14.3.2016.
Visits: 7.722 *