Professional paper
https://doi.org/10.32728/mo.10.2.2015.06
UTJECAJ PROBLEMSKE NASTAVE NA AKTIVNOST UČENIKA U NASTAVI PRIRODE
Lidija Pecko
orcid.org/0000-0003-1397-7948
; Osnovna škola „Dobriša Cesarić“, Požega
Abstract
Polazimo od spoznaje kako različiti učenici uče na različite načine i da sadašnji modeli i vrste nastave ne omogućuju najvećem broju djece aktivno i kvalitetno stjecanje znanja. Problemska nastava je alternativa sadašnjem tradicionalno predavačkom učenju, kroz koji učenik otkriva što sam mora naučiti, kako razviti osobne i komunikacijske vještine. Cilj ovog istraživanje je ustanoviti postoji li povezanost problemske nastave i aktivnosti učenika kroz stjecanje znanja, u odnosu na predavačku nastavu i aktivnosti učenika kroz stjecanje znanja.
Provedena istraživanja problematiziraju i dovode u vezu problemsku nastavu i aktivnost učenika u nastavi prirode u odnosu na aktivnosti predavačke nastave, utvrđenu količinu znanja, stav učitelja prema organiziranju problemske nastave i prednosti problemski orijentirane nastave u sadržajima prirode. Za potrebe empirijskog dijela
istraživanja konstruirana je anketa za učitelje te je uspoređeno postignuće u problemskoj nastavi s onima u tradicionalnoj nastavi temeljem rezultata inicijalnih i finalnih ispitnih zadataka. Podatci su obrađeni programskim paketom SPSS. Za provjeru hipoteza koristili
smo t – test.
Keywords
problemska nastava; predavačka nastava; aktivnost učenika; nastava prirode; organizacija problemske nastave
Hrčak ID:
154230
URI
Publication date:
23.12.2015.
Visits: 6.846 *