Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.10.2.2015.06

UTJECAJ PROBLEMSKE NASTAVE NA AKTIVNOST UČENIKA U NASTAVI PRIRODE

Lidija Pecko orcid id orcid.org/0000-0003-1397-7948 ; Osnovna škola „Dobriša Cesarić“, Požega


Puni tekst: hrvatski pdf 223 Kb

str. 69-88

preuzimanja: 4.180

citiraj


Sažetak

Polazimo od spoznaje kako različiti učenici uče na različite načine i da sadašnji modeli i vrste nastave ne omogućuju najvećem broju djece aktivno i kvalitetno stjecanje znanja. Problemska nastava je alternativa sadašnjem tradicionalno predavačkom učenju, kroz koji učenik otkriva što sam mora naučiti, kako razviti osobne i komunikacijske vještine. Cilj ovog istraživanje je ustanoviti postoji li povezanost problemske nastave i aktivnosti učenika kroz stjecanje znanja, u odnosu na predavačku nastavu i aktivnosti učenika kroz stjecanje znanja.
Provedena istraživanja problematiziraju i dovode u vezu problemsku nastavu i aktivnost učenika u nastavi prirode u odnosu na aktivnosti predavačke nastave, utvrđenu količinu znanja, stav učitelja prema organiziranju problemske nastave i prednosti problemski orijentirane nastave u sadržajima prirode. Za potrebe empirijskog dijela
istraživanja konstruirana je anketa za učitelje te je uspoređeno postignuće u problemskoj nastavi s onima u tradicionalnoj nastavi temeljem rezultata inicijalnih i finalnih ispitnih zadataka. Podatci su obrađeni programskim paketom SPSS. Za provjeru hipoteza koristili
smo t – test.

Ključne riječi

problemska nastava; predavačka nastava; aktivnost učenika; nastava prirode; organizacija problemske nastave

Hrčak ID:

154230

URI

https://hrcak.srce.hr/154230

Datum izdavanja:

23.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.846 *