Original scientific paper
MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU
Steven Pike
; Queensland University of Technology, Marketing QUT Business School, Brisbane, Australia
Full text: croatian pdf 480 Kb
page 135-164
downloads: 664
cite
APA 6th Edition
Pike, S. (2015). MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU. Acta turistica, 27 (2), 135-164. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/154682
MLA 8th Edition
Pike, Steven. "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU." Acta turistica, vol. 27, no. 2, 2015, pp. 135-164. https://hrcak.srce.hr/154682. Accessed 26 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Pike, Steven. "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU." Acta turistica 27, no. 2 (2015): 135-164. https://hrcak.srce.hr/154682
Harvard
Pike, S. (2015). 'MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU', Acta turistica, 27(2), pp. 135-164. Available at: https://hrcak.srce.hr/154682 (Accessed 26 December 2024)
Vancouver
Pike S. MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU. Acta turistica [Internet]. 2015 [cited 2024 December 26];27(2):135-164. Available from: https://hrcak.srce.hr/154682
IEEE
S. Pike, "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU", Acta turistica, vol.27, no. 2, pp. 135-164, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/154682. [Accessed: 26 December 2024]
Full text: english pdf 480 Kb
page 135-164
downloads: 389
cite
APA 6th Edition
Pike, S. (2015). MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU. Acta turistica, 27 (2), 135-164. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/154682
MLA 8th Edition
Pike, Steven. "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU." Acta turistica, vol. 27, no. 2, 2015, pp. 135-164. https://hrcak.srce.hr/154682. Accessed 26 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Pike, Steven. "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU." Acta turistica 27, no. 2 (2015): 135-164. https://hrcak.srce.hr/154682
Harvard
Pike, S. (2015). 'MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU', Acta turistica, 27(2), pp. 135-164. Available at: https://hrcak.srce.hr/154682 (Accessed 26 December 2024)
Vancouver
Pike S. MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU. Acta turistica [Internet]. 2015 [cited 2024 December 26];27(2):135-164. Available from: https://hrcak.srce.hr/154682
IEEE
S. Pike, "MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU", Acta turistica, vol.27, no. 2, pp. 135-164, 2015. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/154682. [Accessed: 26 December 2024]
Abstract
Vrlo je malo istraživanja koja se bave praćenjem promjena imidža turističke destinacije tijekom vremena. S obzirom na to da se sve više ulaže u brendiranje destinacija, nedostaje istraživanja koja bi omogućila bolje razumijevanje načina na koje se u određenom vremenskom razdoblju može pratiti učinkovitost marke turističke destinacije, a čiji je ključni konstrukt imidž turističke destinacije. Ovaj rad opisuje rezultate četiriju istraživanja koja su analizirala učinkovitost marki pet međusobno konkurentnih destinacija između 2003. i 2012. godine. Rezultati pokazuju da je došlo do minimalnih promjena u percepciji tih pet destinacija u navedenih 10 godina, što potvrđuje tvrdnju Gartnera (1986) te Gartnera i Hunta (1987) da do promjene imidža turističke destinacije sporo dolazi.
Iako je ovo istraživanje provedeno u Australiji, ono organizacijama za upravljanje turističkim destinacijama u drugim dijelovima svijeta pruža praktični alat za evaluaciju učinkovitosti marke u određenom
razdoblju, mjerila učinkovitosti prošlih marketinških komunikacija i indikatore buduće učinkovitosti.
Keywords
destinacijske marketinške organizacije; kontekst putovanja; tržišna vrijednost; marke iz perspektive potrošača; imidž destinacije
Hrčak ID:
154682
URI
https://hrcak.srce.hr/154682
Publication date:
1.12.2015.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.435
*