Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MJERENJE UČINKOVITOSTI MARKE DESTINACIJE TIJEKOM VREMENA: PRAĆENJE PERCEPCIJA KLIJENATA KONKURENTSKOG SKUPA DESTINACIJA U DESETOGODIŠNJEM RAZDOBLJU

Steven Pike ; Queensland University of Technology, Marketing QUT Business School, Brisbane, Australia


Puni tekst: hrvatski pdf 480 Kb

str. 135-164

preuzimanja: 664

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 480 Kb

str. 135-164

preuzimanja: 389

citiraj


Sažetak

Vrlo je malo istraživanja koja se bave praćenjem promjena imidža turističke destinacije tijekom vremena. S obzirom na to da se sve više ulaže u brendiranje destinacija, nedostaje istraživanja koja bi omogućila bolje razumijevanje načina na koje se u određenom vremenskom razdoblju može pratiti učinkovitost marke turističke destinacije, a čiji je ključni konstrukt imidž turističke destinacije. Ovaj rad opisuje rezultate četiriju istraživanja koja su analizirala učinkovitost marki pet međusobno konkurentnih destinacija između 2003. i 2012. godine. Rezultati pokazuju da je došlo do minimalnih promjena u percepciji tih pet destinacija u navedenih 10 godina, što potvrđuje tvrdnju Gartnera (1986) te Gartnera i Hunta (1987) da do promjene imidža turističke destinacije sporo dolazi.
Iako je ovo istraživanje provedeno u Australiji, ono organizacijama za upravljanje turističkim destinacijama u drugim dijelovima svijeta pruža praktični alat za evaluaciju učinkovitosti marke u određenom
razdoblju, mjerila učinkovitosti prošlih marketinških komunikacija i indikatore buduće učinkovitosti.

Ključne riječi

destinacijske marketinške organizacije; kontekst putovanja; tržišna vrijednost; marke iz perspektive potrošača; imidž destinacije

Hrčak ID:

154682

URI

https://hrcak.srce.hr/154682

Datum izdavanja:

1.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.435 *