Hvar City Theatre Days, Vol. 42 No. 1, 2016.
Original scientific paper
RECEPCIJA IVA VOJNOVIĆA U ITALIJI S POSEBNIM OBZIROM NA PREVOĐENJE DIJALEKTALNE KOMPONENTE U DUBROVAČKOJ TRILOGIJI
Fedora Ferluga-Petronio
orcid.org/0000-0001-6686-9882
; Sveučilište u Udinama
Abstract
Recepcija Iva Vojnovića bila je među talijanskim slavistima najjača u međuraću i odmah poslije Drugoga svjetskog rata. U tridesetim godinama prošlog stoljeća Vojnovićem su se bavili Giovanni Maver, Arturo Cronia, Umberto Urbani. To su bili tzv. „polislavisti“ koji su istovremeno pratili više slavenskih književnosti te proučavali u duhu tadašnjeg režima prije svega utjecaj talijanske književnosti na različite slavenske pisce. Poslije Drugoga svjetskog rata, Vojnovićem se opet bavio Arturo Cronia objavom knjige Il teatro serbo-croato (Milano, 1955.), u kojoj je opširnom pregledu hrvatskog i srpskog teatra pridodao i prijevod Vojnovićeve Dubrovačke trilogije, prvi dio Allons enfants ispod pera samoga Vojnovića, drugi i treći dio Suton i Na taraci u prijevodu svoje supruge Carmen Cronia. Kod tih prijevoda postavlja se pitanje zašto je izostala dijalektalna komponenta dubrovačkog dijalekta. Sve dijalektalne riječi prevedene su na talijanski književni jezik i samo navodnici označuju da se radi o dijalektalnim izrazima. Na taj se način gubi kolorit Vojnovićeva remek-djela. Autorica se pokušava u nekoliko primjera vjernije približiti izvorniku, prevođenjem dijalektalnih riječi na svoj tršćanski dijalekt, veoma blizak mletačkome iz kojega proizlazi većina posuđenica u dubrovačkom narječju.
Keywords
Ivo Vojnović; Dubrovačka trilogija; prijevod na talijanski; dijalektalna komponenta
Hrčak ID:
158177
URI
Publication date:
9.5.2016.
Visits: 1.788 *