Hvar City Theatre Days, Vol. 42 No. 1, 2016.
Original scientific paper
TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike
Ivana Žužul
; Institute for the History of Croatian Literature, Theatre and Music of the Croatian Academy of Sciences and Arts
Abstract
Tekst se bavi kulturološkim učincima medijskih reprezentacija književne publike i međuoodnosa književnog teksta i publike. Poznato je u suvremenoj kulturnoj teoriji da se o književnoj publici ne može misliti tek kao o adresiranoj skupini konstruiranoj medijskim industrijama. Već nas Gramscijev model hegemonijske moći u medijima uči da moć nije isključivo nametnuta „odozgo”, nego podrazumijeva i dobrovoljno pristajanje „odozdo”. U konačnici svrha je rada upozoriti na šire posljedice pristajanja na jednostrano čitanje književne publike ili čitanje koje se obično nameće u masovnim medijima.
Keywords
književna publika; čitatelj; čitanje; reprezentacija; mediji
Hrčak ID:
158220
URI
Publication date:
9.5.2016.
Visits: 1.866 *