Preliminary communication
Interkulturalizam u nastavi prirode i društva
Ines Blažević
orcid.org/0000-0001-6735-2922
; Croatian Education and Teacher Training Agency, Split, Croatia
Abstract
Suvremeni globalizacijski procesi u multikulturalnom okruženju, zasnovanom na idejama pluralizma i interkulturalizma, imaju neposrednu implikaciju na novu sliku škole kao i nove zahtjeve školi. Kao odgovor suvremenim društvenim zahtjevima škola nudi interkulturalni odgoj i obrazovanje, kao suvremeni oblik odgoja i obrazovanja za život u demokraciji i kulturnom pluralizmu. Na tragu ideje interkulturalizma uveden je Program međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole s ciljem pripreme informiranog, aktivnog i odgovornog građanina koji će znanjima, stavovima, vještinama komunikacije i interakcije na svim razinama društvene multikulturalne zajednice biti osposobljen za interkulturalno djelovanje. Realizaciji Programa može se pridonijeti svim nastavnim predmetima, a posebice nastavnim sadržajima prirode i društva kada se radi o provedbi u razrednoj nastavi uz poseban naglasak na način realizacije interkulturalnih sadržaja jer interkulturalizam podrazumijeva puno više od postojanja svjesnosti o različitostima. Rezultati empirijskog dijela istraživanja koje je provedeno među učiteljima razredne nastave Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije prikazat će razinu interkulturalne kompetentnosti današnjih učitelja i
način provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja, posebice u nastavi prirode i društva. Dobiveni rezultati istraživanja mogu biti poticaj za promišljanje prilikom kreiranja programa obrazovanja učitelja, kako inicijalnog tako i cjeloživotnog, kako bi što uspješnije promicali interkulturalne vrijednosti.
Keywords
građanski odgoj i obrazovanje; interkulturalna kompetencija učitelja; multikulturalizam; nastavni sadržaji prirode i društva; interkulturalni odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
160164
URI
Publication date:
11.5.2016.
Visits: 2.598 *