Skip to the main content

Review article

Likovne preferencije učenika mlađeg školskog uzrasta s obzirom na sociodemografske značajke i učiteljsku procjenu dječjih sposobnosti

Dubravka Kuščević orcid id orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Faculty of Humanities and Social Sciences Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 305 Kb

page 335-345

downloads: 407

cite


Abstract

Likovna umjetnost u nastavnom procesu izrazito učinkovito djeluje na razvoj djetetovih kognitivnih, afektivnih, i motoričkih sposobnosti, njome se potiče divergentno mišljenje učenika, te razvija apstraktno i kritičko mišljenje, što je istaknuto u nastavnom programu likovne kulture. Nastava likovne kulture pretpostavlja različite aspekte vizualno-likovnog odgoja i obrazovanja; između ostalog, likovnu spoznaju, likovne sposobnosti i vještine, recepciju likovnih djela i vizualno-likovnu komunikaciju u funkciji oblikovanja likovnog ukusa kao dijela opće kulture. U obveznom osnovnom obrazovanju učenička recepcija likovnih djela temelji se na razumijevanju likovnog jezika kroz aktivno promatranje i doživljavanje likovnih djela. Članak razmatra utjecaj faktora (obrazovanje roditelja i učeničke sposobnosti) na preferencije učenika nižih razreda osnovne škole. Istražujući povezanost općih sposobnosti učenika s njihovim likovnim preferencijama utvrdili smo da prema procjeni učitelja učeničke sposobnosti ne utječu na preferencije likovnih djela, a ni obrazovanje roditelja učenika nije bitan čimbenik.

Keywords

likovna djela; preferencije; učenici

Hrčak ID:

160225

URI

https://hrcak.srce.hr/160225

Publication date:

11.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.151 *