Sjemenarstvo, Vol. 12 No. 2-3, 1995.
Conference paper
TRŽNIŠTVENA KAKVOĆA SJEMENA U PRODAJNOJ STARTEGIJI
Ante Kolega
; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za marketing u poljodjelstvu
Abstract
Svaki poljodjelski proizvod ima propisani standard kakvoće kojeg određuju tehnolozi. Primjerice vinari za vino određuju kakvoću za stolno, kakvonosno i vino vrhunske kakvoće (glasovito, znamenito) točno propisujući što ono mora sadržavati (koliko alkohola, kiseline, sladora i dr.). Za razne vrste mesa tehnolozi će određivati debljinu i sastojke mesa, debljinu slanine, higijensku ispravnost, udjel teških metala. Za pšenicu tehnolog će propisati postotak brašnavosti, apsolutnu i specifičnu težinu, klijavost i pecivost, zatim otpornost na bolesti i štetnike, na polijeganje. Tržništvena kakvoća sjemena određuje se na tržištu. Ona može odstupati ili biti blizu tehnologijskih normi. Tržištvenu kakvoću proizvoda određuju potrošaći. Proizvođač se mora pridržavati normativa koji osiguravaju ispravnost sjemena propisanu zakonom, ali i tako programirati proizvod da po svojoj kakvoći u potpunosti odgovara potražnji na određenom tržnom segmentu.
Keywords
Hrčak ID:
167827
URI
Publication date:
29.4.1995.
Visits: 855 *