Skip to the main content

Review article

SUVREMENOST PEDAGOGIJE DJELOTVORNE LJUBAVI SV. IVANA DON BOSCA

Aleksandra Golubović ; Theology of Rijeka, Dislocated Studies of Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb, Rijeka, Croatia
Filip Polegubić
Jelena Beno


Full text: croatian pdf 201 Kb

page 135-154

downloads: 2.135

cite


Abstract

U ovom radu izložit ćemo temeljne smjernice odgojnog pristupa poznatog kršćanskog odgajatelja sv. Ivana don Bosca i ukazati na njegovu suvremenost kako u pružanju primjera za vođenje uzorna života tako i u pristupu odgajanicima. U današnjoj pedagogiji, ali i filozofiji odgoja nameću se poteškoće s obzirom na mogućnost odgojnog djelovanja na djecu i mlade. Više je razloga zbog kojih se one pojavljuju. Neki od važnijih vezani su svakako uz nedostatak odgojnih autoriteta i primjerenih metoda odgajanja. Bosco se tu pokazuje izuzetno inovativnim i uspješnim. Svojim primjerom pokazao je kako treba izgledati pravi odgajatelj i na koji način on treba odgojno djelovati. Poučavanje primjerom bilo je i ostalo jedna od najuspješnijih metoda odgajanja. Bosco je to svjedočio osobnim primjerom (činio je ono što je govorio). Jedna od njegovih najučinkovitijih odgojnih metoda jest ljubav. Ljubav odgaja i ona je najmoćnije sredstvo koje je na raspolaganju odgajateljima i općenito prosvjetnim djelatnicima, a može uvelike doprinijeti promjeni i usavršavanju djece i mladeži. Ljubav označava nastojanje da se drugome učini dobro, da se pomogne u tuđem odrastanju, da se neprestano pruža ruka podrške i brige o cjelini postojanja onih koje odgajamo. U tom kontekstu smatramo da su Boscove metode učinkovite i danas, samo ih treba primjenjivati.

Keywords

don Bosco; odgoj; preventivni pristup; ljubav; poučavanje primjerom; odgojno očinstvo

Hrčak ID:

170112

URI

https://hrcak.srce.hr/170112

Publication date:

7.11.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.377 *