Skip to the main content

Preliminary communication

Analiza unutarnjih i vanjskih čimbenika i brzine internacionalizacije poduzeća

Maja Bašić


Full text: croatian pdf 405 Kb

page 1-18

downloads: 698

cite


Abstract

Ovaj rad analizira razlike u brzini internacionalizacije poduzeća u odnosu na unutarnje i vanjske čimbenike poduzeća: demografske karakteristike, količinu proizvodnih i uslužnih inovacija, te institucionalnu potporu traženju međunarodnih tržišta.
Primarni podaci prikupljeni su putem anketnog upitnika u periodu od travnja do svibnja 2014. godine. Korištenjem namjernog uzorka hrvatskih telekomunikacijskih poduzeća dobiveni su odgovori 82 poduzeća. Upitnik je popunjavao viši menadžment: marketinški, prodajni i istraživačko-razvojni menadžeri. Podaci u uzorku podijeljeni su u dva klastera prema brzini internacionalizacije, nakon čega se pristupilo analizi varijance.
Rezultati pokazuju kako postoje statistički signifikantne razlike u brzoj i sporoj internacionalizaciji u odnosu na starost poduzeća, razinu uslužnih inovacija i institucionalnu potporu traženju međunarodnih tržišta. Brzina internacionalizacije nije statistički signifikantno drugačija u odnosu na veličinu poduzeća ni razinu proizvodnih inovacija. U radu su prikazane teorijske i menadžerske implikacije istraživanja, te ograničenja istraživanja i preporuke za buduća istraživanja.

Keywords

brzina internacionalizacije poduzeća; proizvodne inovacije; uslužne inovacije; starost poduzeća; institucionalna potpora internacionalizaciji

Hrčak ID:

170195

URI

https://hrcak.srce.hr/170195

Publication date:

7.12.2016.

Visits: 1.524 *